mandag 22. oktober 2012

Kjøkkenet endelig ferdig!


Hipp hurra, kjøkkenet mitt er endelig ferdig!!!  Og gjett om jeg er glad og lettet for å ha fått det helt ferdig!!!!

Jeg har ventet og mast, mast og ventet, og omsider er nå alt på plass i kjøkkenet. Kjøkkenmontøren kom kl 8 i morges.  Jeg fikk klaget min nød over dårlig kundeoppfølging, lagde en liten presskanne med kaffe til han, og satte meg i bilen for å kjøre inn til jobb i Oslo.

Jeg var ikke hjemme før kl 8 i kveld, og var superspent på resultatet.  Resultatet var bra!




Jeg har fått ny sokkel under fronten under oppvaskmaskinen.  Denne var nemlig skåret ut feil pga feilmontering fordi leverandøren hadde brukt feil tegninger ved montasjen første gang.  Nå kan jeg endelig åpne og lukke oppvaskmaskinen uten at det "knepper" hver gang - og de stygge ripene jeg hadde fått nederst på oppvaskmaskindøra (pga feilmonteringen) er sporløst forsvunnet.  Skjevmonterte dører er blitt rettet opp.  Den lille fryseren er på plass i høyskapet - endelig!  Og kronen på verket: Lister nederst ved gulvet!




Hhhhaa, jeg er lettet nå.  Det har vært en lang og seig prosess.  Vi har nå bodd i huset i 7 måneder, og det er hele 8 måneder siden fakturaen for kjøkkenet forfalt til betaling. Denne ble selvsagt betalt i sin helhet ved forfall, pliktoppfyllende og ordentlig som jeg er.  Men sannelig har jeg sparket meg i selv i leggen for nettopp det etterpå.

Litt kjipt at man blir forhåndsfakturert for en leveranse, slik jeg ble her. Jeg har siden hørt av andre at det er vanlig å holde tilbake 25% av beløpet til leveransen og montasjen er godkjent. Så da har jeg lært en lekse til neste gang jeg bygger hus igjen: Ikke betale hele beløpet før leveransen og montasjen er godkjent.


- Bjørg - 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar