søndag 1. juli 2012

En fargerik gråværshelg

Månedsskiftet juni/juli skulle bli en skikkelig gråværshelg. Dermed gikk turen til storsenteret for å slå ihjel noen formiddagstimer sammen med barna på lørdagen.  Det skulle vise seg å bli fargerikt likevel, med et aldri så lite fargebad inne på den flotte garnbutikken.


Den ene fristelsen etter den andre åpenbarte seg, og det endte opp med at jeg kjøpte inn garn for 3-4 nye prosjekter.  Prosjektene ble til i hodet mens jeg gikk mellom hyllene og sugde til meg idéer og fargeinspirasjon.  Hadde det ikke vært for at jeg hadde med meg to ikke fullt så interesserte barn kunne godt tiden i butikken og kassalappen blitt adskillig lengre.  Kanskje like greit å avslutte der jeg gjorde :-)


Vel hjemme fant de nye garnnøstene fort veien inn i mitt lille fargerike skap på soverommet.  Stilmessig er også soverommet inspirert av New England-stilen. Det marineblå sengetøyet med hvite stjerner er min favoritt denne sommeren.  Stjerner er forøvrig å finne flere stedeer rundt om i huset.  Har kanskje litt dilla på det akkurat nå.


Dette skapet er jeg veldig glad i.  Jeg fikk det av en venninne, etter at det som furufarget skap hadde gjort nytten hjemme hos henne i mange år.  Hun var ikke noe glad i male, men det er jeg :-)  Det ble pusset og malt hvitt, og har siden tjent som lagringssted for mange av mine kreative prosjekter.


Jeg omgir meg ikke av så mange farger til vanlig, selv om jeg faktisk elsker glade farger.  Farger gjør godt.  De gir inspirasjon, og de varmer.


Jeg liker best garn og materialer av ekte kvalitet.  Merinoull, alpakka, bomull, lin, silke, mohair.  Det er like så greit å bruke noen ekstra kroner på garnet, så blir også de ferdige produktene satt ekstra pris på i etterkant.  Det ville være kjedelig å bruke massevis med timer på å skape noe, hvis det ikke blir tatt i bruk etterpå.


Døra på mitt kreative skap er prydet med et hvitt trehjerte.  Hjerter er noe jeg også er glad i.  Hjerter og stjerner altså.  Dessuten gir jo også hjertet på døra til mitt kreative skap en litt hyggelig symbolsk betydning da :-)


Til tross for gråværshelg har det vært hyggelig likevel.  Marie har også vært hjemme i dag.  Med regnvær ute har man en god unnskyldning med å lage litt innekos på en helt vanlig søndag.  I dag har vi sett flere filmer.  Og jeg har heklet!  Jeg gleder meg stort til å ta fatt på prosjektene som venter det nyinnkjøpte garnet, men først må et par andre prosjekter ferdiggjøres.  Men nå er det natta!

- Bjørg -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar