søndag 3. februar 2013

Helgøya rundt med kaffestopp på Skafferiet

Ringsaker i mitt herte!  For et fantastisk herlig område det er rundt mine gamle hjemtrakter.  I dag tok jeg med mamma, pappa og storesøster på kjøretur Helgøya rundt, siden jeg først var i kommunen.  Har lest mye om Charlotte på Skafferiet, og har lenge ønsket å ta turen dit.  Jeg var heldig.  De hadde åpnet igjen nå på nyåret.  




Det var akkurat like koselig som jeg hadde sett for meg.  Kakene smakte aldeles nydelig, og miljøet var superkoselig!



Skafferiet byr ikke bare på kafé, men har også en veldig hyggelig butikk med salg av interiør, klær og hjemmelagde gårdsprodukter fra området. Det ble litt shopping på meg ja, kommer tilbake med mer om det senere :-)




Helgøya blir fort litt eksotisk for oss som har bodd i mer urbane strøk i noen år, som her hvor det spratt seks rådyr over veien da vi var på vei tilbake til bilen igjen.



Hele Helgøya og Nes er sjarmerende, med gode gamle melkeramper, som her...


 ..og med flotte gårder som troner i landskapet.


Jeg gleder meg allerede til å reise tilbake til sommeren, når omgivelsene har blitt grønne og fargerike.  I'll be back!

- Bjørg - 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar