tirsdag 6. november 2012

Litt oppdatering i stua


Endelig har jeg fått gjort noe jeg lenge har tenkt på.  I helgen svingte jeg meg med malerkost og pensel og det hvitmalte skapet ble malt mørkegrått.  Så deilig med litt fornyelse i ny og ne.


Beklager dårlige lysforhold og labre fotokunnskaper.  Det ser faktisk freshere ut i virkeligheten enn det jeg greier å formidle. Fotografering er så mye enklere i sommerhalvåret altså :-)


Skapet har fått følge av en bokhylle i samme stil, og dette lille hjørnet av stua kjennes nå litt mer komplett møblert.


Under er et bilde av det samme skapet i hvitmalt utførelse, og i helt andre lysforhold fra i sommer. Tja, kanskje var det fint i hvitt også, men nå er det høst, og vi trenger litt mer kos rundt oss, litt dybde og tyngde. Og i dette kommer fargepaletten inn med en viktig rolle.



*

I et annet lite hjørne av stua har dørkransen fått nytt tilholdssted. Kransen ble kjøpt inn på lørdag, og jeg ble advart hos Mester Grønn. Den var ikke helt egnet til å henge ute.  Siden det er lite tak over ytterdøren tok jeg sjansen, men det viste seg at de hadde rett.  Flere av de røde malte kulene hadde sprukket opp i lakken. Ja så fikk kransen flytte inn i stedet da. Og den pynter da koselig opp her inne også.  Som sagt, kos er noe vi trenger nå på høsten.





Jeg tror jeg må ha et nostalgisk gen boende i meg. Jeg liker sjarmen og varmen fra tidligere tider.  Det røde hjerte passer godt sammen med de gamle bildene jeg fikk med meg fra mamma da jeg var på Frosta i sommer.  Babybilder av meg selv, bryllupsbilde av mormor og bestefar, og bilde av min vakre unge mamma.  



- Bjørg -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar